Vizualna podoba

Vizualna podoba vs. vizualna identiteta podjetja

Vizualna podoba, vizualna identiteta, celostna grafična podoba, logotip, brand… Toliko poimenovanj, da hitro nastane zmeda. Danes bomo spoznali vizualno podobo in vizualno identiteto.

Ko kot podjetniki vstopimo na trg z novim podjetjem, storitvijo, blagovno znamko ali novim produktom, se vsi želimo razlikovati od drugih, od naše konkurence. V osnovi se od konkurence razlikujemo že zato, ker smo mi mi, in ker storitev ali produkt v veliki meri predstavlja nas.

Vendar včasih samo lastna unikatnost v pristopu ni dovolj. Ker z javnostmi oziroma skupinami ciljnih strank komuniciramo na različne načine in na različnih nivojih, je potrebno razumeti, da stranke nagovarjamo tudi na vizualnem nivoju, z našo vizualno podobo.

Vizualna podoba

Kaj je VIZUALNA PODOBA PODJETJA in kaj VIZUALNA IDENTITETA?

Vizualna podoba oziroma ključni vizualni elementi podjetja so opredeljeni znotraj vizualne identitete (angl. visual identity) podjetja ali blagovne znamke.

Javnost oziroma naše potencialne in tudi redne stranke povezujejo in enačijo našo vizualno podobo z blagovno znamko oziroma podjetjem.

Elementi in značilnosti vizualne identitete so natančno definirani in ustvarjajo vizualno koherentnost, ne glede na kanal komuniciranja (letaki, plakati, vizitke, spletna stran, e-pošta, vozila, notranja signalizacija, oglasni spoti itd.).

Najpogosteje opredeljeni elementi so: tipografska podoba znamke (ime, slogan), vizualni simbol (logotip), barvna shema, zvočni zapis (jingle ali zvočna tema). Čeprav zvok ni vizualni element, je neposredno povezan z oglaševanjem, predvsem televizijskimi in drugimi oglasnimi spoti, ki prav tako dopolnjujejo vizualno identiteto blagovne znamke oziroma podjetja.

Vizualna identiteta se spreminja, raste in razvija skozi čas ter s tem odraža razvoj podjetja oziroma blagovne znamke. Predstavlja, sporoča in komunicira vrednote, vizijo in lastnosti podjetja oziroma blagovne znamke ali produkta. Predstavlja vas, vaše podjetje.

Dobro je, da se kot podjetniki zavedamo pomembnosti usklajene in enotne vizualne podobe ter da pojavnost na trgu ustvarja našo vizualno identiteto in vpliva na to, kako nas dojemajo naše že obstoječe in tudi potencialne stranke. Seveda je razumljivo, da si na začetku samostojne poti težko privoščimo vrsto promocijskih materialov, vendar pa je dobro, da, ko napoči čas za pripravo nečesa novega, je le ta usklajen z dosedanjimi materiali in vizualno podobo.

Za na konec podajam še dva primera vizualnih podob, ki sem jih ustvarila za naročnike:

Naravna kozmetika Katarinca & spletni portal Sloclubbing.si

 

Če se vam pojavi kakšno vprašanje ali bi želeli, da vam svetujem pri oblikovanju in razvoju vizualne podobe vašega podjetja, bom vesela vašega sporočila (nabiralnik@ninakodric.si) ali klica.

 

Želim vam super začetek poletja in polno novih idej!

Pozdravček, Nina

 

 

Viri:

  • Barnard, M. Graphic design as communication. London: Routledge, 2005.
  • Malaval, P., Bénaroya, C., Aflalo, J. Aerospace Marketing Management: A Handbook for the Entire Value Chain. Cham: Springer International Publishing, 2014.
  • Repovš, J. Kako nastaja in deluje učinkovita, tržno usmerjena celostna grafična podoba kot del simbolnega identitetnega sistema organizacij. Ljubljana: Studio Marketing, 1995.